Outwork Etkinlik Ajansı

Shell Eco-marathon Türkiye | OutWork Event Company
Bize Ulaşın!
+90 212 288 62 55

Shell Eco-marathon Türkiye

Hizmet Verdiğimiz Kurum: Shell & TİM & OİB

Etkinlik Tarihi: 2015-2017

Etkinlik Mekânı: TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi – Otoparkı)

Gerçekleştirilme Süresi: 3 yıl

BRIEF:

Shell, gençlerin özel olarak ürettikleri araçlarla en uzun mesafeyi en az yakıtla kat etmeyi hedefledikleri, dünyanın önemli öğrenci inovasyon yarışmalarından olan ve 50 ülkede, 31 yıldır gerçekleşen Shell-eco marathon etkinliğini Türkiye de de başlatmak istediğini bildirdi.

UYGULAMA:

2015 tarihinde ilkini gerçekleştirdiğimiz Shell-eco marathon’un, hazırlık aşamasına 30 Haziran 2016 tarihinde Londra’da gerçekleşen ana etkinliği ziyaret ederek başladık. Yurtdışında gerçekleşen en büyük etkinliğin ruhunu ve kurgusunu gözlemledikten sonra Türkiye de yapacağımız etkinliği kurgulayarak, Shell Avrupa yetkilileri ile birlikte 3 ay süren fizibilite çalışmalarını yürüttük.

Etkinlik, İstanbul’da TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştirdik. Otopark ve dinlenme alanı olarak kullanılan mekânın zemini iyileştirdik ve 650 metrelik piste dönüştürdük. Özel bariyerler ürettik, çadırlar, bayraklar ve tribünler ile alanı tam anlamıyla bir yarış pisti haline getirdik.

SONUÇ:

Türkiye, 30 Haziran 2016 tarihinde Avrupa’da gerçekleşen ana etkinliğe, 16 takım ile en çok katılım sağlayan ülke oldu. Bu sonucun en önemli nedeni, bir önceki yıl ilkini düzenlediğimiz Türkiye Shell-eco-marathon etkinliğinin Türk yarışmacıları motive etmesi ve Avrupa etkinliğine hazırlamasıdır.

Yarışma, şehir araçları ve prototip araçlar olmak üzere iki kategoride düzenlendi.

İlk sene 11, ikinci sene 13 takım ve yaklaşık 200 öğrenci, üçüncü senesinde 20 takım ve 800’ün üzerinde ziyaretçi katılımıyla gerçekleştirildi.

Ekipler 2 gün boyunca en az yakıtla turları tamamlamaya çalıştı. Etkinlik kazanların açıklandığı kapanış seramonisi ile tamamlandı.

Etkinlik, Shell, TİM ve OİB gibi inovasyon odaklı iki kurumun amaçlarına hizmet ederek kitleler üzerindeki inovasyon odaklı marka algısını pekiştirdi. Avrupa’da da Türk takımlarının prestijini artırırken, Türk gençlerinin bu konuda motivasyonunu yükselterek gelişimlerine destek oldu.